De här råden gäller just nu

Här har vi sammanfattat
de viktigaste råden om covid-19.

Du kan också läsa mer om varje råd
om du klickar på länkarna nedan.

Om covid-19

Symtom på sjukdomen covid-19.

Här kan du läsa om det nya corona-viruset
och hur sjukdomen covid-19 sprids.

Vaccination mot covid-19

Vaccinet du får hjälper din kropp
att skydda sig mot covid-19.

Testa dig för covid-19

Har du feber, hosta eller något annat symtom?
Då ska du testa dig för att se om du har sjukdomen covid-19.

Så skyddar du dig och andra mot covid-19

Covid-19 sprider sig lätt mellan människor.
Det här kan du göra för att inte bli sjuk
och för att inte smitta andra.

Här kan du läsa om vad du ska göra
om du eller den du bor tillsammans med
får sjukdomen covid-19.

Personer med intellektuell funktionsnedsättning

På denna sida har vi samlat material
för personer med intellektuell funktionsnedsättning.

Material att skriva ut

På denna sida har vi samlat allt material som går att skriva ut.